اینجا همه چی هست!!!
این وبلاگ مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران است
شنبه 27 اسفند 1390برچسب:, :: 15:33 ::  نويسنده : poya&soroush

  آموزش بستن کراوات | آموزش بستن کراوات

کراوات چیست ؟

کراوات tie  کروات

کراوات یک پارچه‌ای دراز است که در جلوی پیراهن بسته می‌شود و بیشتر در میهمانی های رسمی استفاده می‌شود این یک لباس مردانه است. کراوات انواع مختلفی دارد که از نوع‌های قدیمی تا پاپیون  و غیره متفاوت است.

در برخی از کشورها از کراوات به عنوان بخشی از لباس رسمی استفاده می‌کنند (مانند. صنایع نظامی, مدارس, پیش‌خدمت).

 

پیشینه (تاریخچه) کروات

 

بسیاری از جمله پژوهشگر انگليسی، نوئل مالكوم در كتاب خود به اسم "تاريخچه مختصر بوسنی" بر این باورند که کراوات نخستین بار از ایران در زمان ساسانیان به اروپا رفت. این ایرانیان پیروانان مانی بودند و برای اینکه از دیگران متمایز نشان داده شوند از پارچه ای در جلوی پیراهن خود استفاده می کردند ولی در تاریخ معاصر توسظ کرواسی ها به فرانسه بروه شد و بدلیل تفاوت های زبانی نام آن به کراوات تبدیل شد و بوسیله همسابه فرانسه یعنی انگلستان بیشتر مورد توجه قرارگرفت و به دنیا معرفی شد. اولین وارد کننده کراوات در ایران میرزا علی اکبر خان مجدد شهروز فرزند حاج مرتضی لک است که در زمان نفوذ روسیه در دربار ایران مانند پدر به شغل بازرگانی مشغول بود.

 

آموزش و نحوه بستن کروات

 

بستن كراوات شايد يكي از مهمترين مشكلات و دغدغه هاي ما ايراني ها باشه چون ما از كراوات خيلي كم استفاده ميكنيم و همين امر باعث ميشه كه بستن كراوات رو درست يادنگيريم و بلد نباشيم.در ایران 2 نوع گره کروات خیلی مشهور شده بنام" یک گره" و "دو گره" ! كه اگه بخواهید اصل انواع گره های کروات رو بشناسید این مقاله رو بخونید....

 

ما چهار نوع گره کروات شناخته شده داریم: 

Tie  کروات

1 - گره Four-in-hand : این گره متعارف ترین گره کروات است که 80 درصد انی که کروات میبندند از آن استفاده میکنند . این گره خیلی هم ساده و آسان جهت یادگیری است . البته میگن این گره روی لباس های یقه دار خیلی خوب نمی ایستد و بهتر است روی لباس هایی که یقه باریک دارند استفاده شود. همچنین این گره با کروات های پهن خیلی خوب خودشو نشون میده و البته این گره از لحاظ ایستادن روی پیرهن یکمی نامتقارن است.

Four-in-hand  tie  نحوه بستن کراوات

2 - گره Half-Windsor : این گره برای اکثر محیط ها مناسب است و نسبت به مدل four-in-hand رسمی تر است. این نوع بستن باعث ایجاد گره ای متقارن و مثلتی شکل میشود که روی هر نوع لباس و یقه ای خوب بنظر می آید. گرههاف وینسر بهتره با کروات های پهن که الیاف سبک دارند بسته بشه.

Half-Windsor tie  بستن کروات

3 - گره Windsor : این گره برای مکان های خیلی رسمی استفاده میشه و باید با لباس های یقه پهن پوشیده بشه و البته با کروات های جنس سبک . چون اگه جنس کروات شما ضخیم باشه گره شما خیلی گنده به نظر میاد. این نوع گره حسی از شکوه و قدرت رو در خودش نهفته داره و برای جوانان زیر 20 سال مناسب نیست. 

windor-tie  آموزش بستن کراوات

4 - گره Pratt یا Shelby : این گره خیلی معمولی و بدون تزویره . خیلی تر تمیز و منظم به نظر میاد و روی هر لباس و برای هر محیطی هم مناسب است. یک گره متوسط ، نه به ی گره وینسر و نه به سادگی four-in-hand . در ضمن متقارن هم هست.

Pratt-or-shelby  کروات

 آموزش تصویری بستن کروات


نتایج گره های بالا در عکس زیر نمایش داده شده .

کراوات  کروات

صفحه قبل 1 صفحه بعد

    درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.
    موضوعات
    آخرین مطالب
    آرشيو وبلاگ
    پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان download و آدرس psrdownload.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





    نويسندگان